Van kathedralen tot 18m diep duiken - Reisverslag uit Utila, Honduras van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Van kathedralen tot 18m diep duiken - Reisverslag uit Utila, Honduras van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Van kathedralen tot 18m diep duiken

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

12 Maart 2015 | Honduras, Utila

Buenos dias!

Daar zijn we dan met ons eerste verslag vanuit Utila (Honduras). Al ruim 1, 5 week geleden zijn we door Willem en Annemiek uitgezwaaid op Schiphol. Na een lange reis kwamen we aan in Granada (Nicaragua). De eerste dagen hebben we flink moeten wennen aan de warmte en het tijdsverschil. Maar de gezellige stad met prachtige kathedralen en een zwembad bij het hostel zorgde voor een aangenaam gevoel ;-)
Na Granada zijn we met de lokale bus naar Leon gereisd, het backpack avontuur was nu echt begonnen!
Leon was een stuk drukker en viezer maar ook hier hebben we het naar ons zin gehad. We hebben de vulkaan Cerro Negro beklommen, best pittig door de harde wind die er stond maar het uitzicht was fantastisch! Naar beneden ging een stuk makkelijker, we zijn gaan vulcano boarden :-) heel gaaf!

Omdat er verder geen plaatsjes aan de westkust waren die wij graag wilden bezoeken, zijn we met de nachtbus van 14uur naar La Ceiba in Honduras gereisd. Daar aangekomen hebben we de boot naar Utila genomen, waar we nu verblijven.
Utila is hét eiland om te leren duiken in Honduras en met dat doel zijn we hier ook naar toe gekomen. In NL hadden we al een deel van ons duikbrevetgehaald. Maar nu na 2 dagje ploeteren in zee mogen wij onszelf open water divers noemen :-)
Vandaag gaan we nog een keer duiken en morgen doen we nog een dagje rustig aan zodat we zaterdag naar Copan kunnen reizen voor de Maya ruïnes.

Dit is een beetje wat wij afgelopen week gedaan hebben en dat bevalt ons best goed. Leuk dat al zoveel mensen gereageerd hebben op ons vorige verslag!

Veel liefs,
Gert-Jan & Martine

• 12 Maart 2015 - 18:05

Sanne En Wytse:

Jaaaaa een verslag, leuk!!
    Nogmaals gefeliciteerd en geniet!
    xx

• 12 Maart 2015 - 18:32

Bas En Loes:

Super leuk om mee te lezen! Geniet van jullie reis!

• 12 Maart 2015 - 18:39

Marie Anne:

Jaaaa het eerste verhaal is een feit! Gefeliciteerd met jullie PADI! Geniet geniet geniet!! Jullie hebben er nu net anderhalve week opzitten, wij zijn thuis over anderhalve week, dus ik kan t niey vaak genoeg zeggen: geniet van elke minuut! Liefs, Marie Anne

• 12 Maart 2015 - 20:52

Marga:

Leuk om te lezen wat jullie ondernemen. Klinkt goed hoor. Veel plezier.

• 12 Maart 2015 - 21:30

Ton:

Hoi Martine,

Al een goede start gemaakt deze week, blijf genieten

• 12 Maart 2015 - 21:38

Suzanne:

Jeej! Het eerste verslag!!! Geniet er van! liefs suz

• 13 Maart 2015 - 22:14

Margit:

jeeeej klinkt super allemaal! Geniet ervan daar! heel veel liefs! X Mar PS beter hier vulkaan beklimmen dan in Costa rica (zie nieuws) ;) XXX!

• 15 Maart 2015 - 10:52

Lia:

Dat klinkt allemaal al zeer goed, een super begin.
    En jullie duikbrevet, van harte gefeliciteerd.
    Ga zo door!!!
    Groetjes Lia.

• 15 Maart 2015 - 13:14

Renate :

He wereldreizigers!

Supertof om te horen wat voor bijzonders jullie allemaal aan het doen zijn!
    Gefeliciteerd met jullie PADI :-)! Hoop dat GJ een beetje kan wennen aan het echte
    backpacken maar denk zomaar van wel!

Geniet nog en take care, ik kijk uit naar jullie volgende verslag!

X Renate