Mexico. Mexiiiiiicooooo! - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Mexico. Mexiiiiiicooooo! - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Mexico. Mexiiiiiicooooo!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

24 April 2015 | Mexico, Valladolid

Buenos dias Amigo´s

Volgens velen is het weer tijd voor een nieuw reisverslag, daar gaan we dan!

Ons vorige verslag eindigde in Antigua (Guatemala) waar we verbleven voor de processies de week voor Pasen: Samana Santa.
We hebben het daar erg naar ons zin gehad, een fijn hostel en gezelllige mensen ontmoet maar na al die drukte waren we wel weer toe aan iets anders.
We hebben toen Pasen gevierd aan Lago de Atitlan, een prachtig meer omringd door bergen en vulkanen. Een prachtig stukje natuur waar we gewandeld hebben, een sunset tour hebben gedaan, gekanoed en gezwommen in het meer. Vanuit Lago de Atitlan zijn we ook een dagje naar Chichicastenango geweest om te struinen en shoppen op de grote donderdag-markt. Het eerste souvenir is gekocht en gelijk is Gert-Jan zijn backpack een paar kilo zwaarder en voller (oepsie!)

Toen was het tijd om het prachtige Guatemala achter ons te laten. We hebben erg genoten van Guatemala, de vriendelijke en behulpzame mensen, de mooie omgeving: mooie stadje en geweldige natuur.

Vanuit Lago de Atitlan zijn we naar San Cristobal de las casas gereisd. Onderweg zagen we al snel het verschil tussen Guatemala en Mexico. Mexico is een stuk beter ontwikkelt, de wegen zijn er beter, de straten zijn er schoner, de huizen zijn meer huizen ipv hutjes, er zijn veel minder zwerfhonden (dood danwel levend) en de mensen zijn wat meer op zichzelf gericht.
San Cristobal de las casa was een leuk coloniaal stadje met prachtige kerken.
Na San Cristobal zijn we met een tour naar Palenque gereisd. De bus stopte bij een aantal hoogtepunten waardoor de reis voor ons gevoel wat minder lang duurde. We zijn naar Agua azul geweest, prachtige watervallen en uiteindelijk naar de Palenque maya ruines. Het was er erg warm en nog steeds moeten we wel wennen aan de warme Mexicaanse temperaturen (38 graden).

Op Gert-Jan zijn verjaardag zaten we in Campeche. Gert-Jan was zelf niet zo fit op zijn verjaardag, door heerlijk tortilla's van een kraampje van de straat, is hij nog 3 dagen ziek geweest.
Zijn verjaardag begon voor mij ook anders dan normaal. Ik werd een soort van wakker geknuffeld door een kakkerlak in bed. Gert-Jan moest dus eerst dat fijne beest de kamer uit werken en daarna heb ik pas voor hem gezongen hihihi.

Na Campeche zijn we naar Merida gereisd. Een grote drukke stad waar ze met zo'n 70 km/u door de straten crossen. We zaten hier in een heerlijk hostel met prachtig zwembad. Het zwembad is dan ook wat we voornamelijk in Merida gezien hebben. ;-)

Nu zitten we in Valladolid en er zit weer actie in ons!
Gisteren hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar Cenotes gefietst (sinkholes, zoek even op internet voor een goed beeld van dit natuurverschijnsel). Het was ongeveer 6 km heen en 6 km terug fietsen in de hitte op veel te kleine fietsjes, dat moet er leuk uit hebben gezien.
Morgen vertrekken we naar Tulum, een plaatsje aan de kust waar we onderandere weer maya ruines gaan bezichtigen (dit keer aan zee).

Verder hebben we hier in Mexico nog ongeveer 2 weken voordat we 7 mei naar Cuba vliegen. Naar Cuba zijn we inmiddels ook ontzettend nieuwsgierig! We hebben al een aantal mensen gesproken over Cuba en ook dit land moet erg bijzonder zijn.

Kortom we genieten nog met volle teugen!
Wij wensen iedereen een fijne koningsdag, wij zullen hier maandag ook een extra cerveza drinken :)

Liefs Gert-Jan en Martine

Ps. Gert-Jan is nog steeds niet helemaal beter, van de week had hij opeens zin om te gaan werken! ;-)

• 25 April 2015 - 14:44

Ans Annema:

hallo Martine en Gertjan,
    Wat een leuk verslag van jullie reis! En wat gaat de tijd snel!
    Geniet ervan!

Groetjes,
    Ans

• 25 April 2015 - 15:48

Marga:

Leuk verhaal Martine. Jullie genieten wel hoor.
    Veel plezier verder en wees voorzichtig.
    Liefs Marga

• 28 April 2015 - 09:51

Karin:

Wat jaloersmakend ! Geniet met volle teugen. En ik ben blij om te lezen dat Guatamala jullie goed is bevallen. Liefs karin

• 03 Mei 2015 - 10:50

Sanne De Boer:

Werken?? Gert-Jan je bent idd nog helemaal goed. Geniet lekker van de reis, het klinkt nog steeds fantastisch! Leuk he om verschillen tussen landen te ontdekken door gewoon om je heen te kijken naar de straat, huizen etc. Ik ben ook heel benieuwd hoe jullie Cuba vinden, hoe lang gaan jullie daar blijven? Liefs Sanne

• 11 Mei 2015 - 10:53

Saskia:

Wauw, wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers hahaha!
    Super avonturen maken jullie mee, mooi om te lezen :)
    Heel veel plezier nog daar, geniet van de prachtige natuur en cultuur!