Inzamelingsactie Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Inzamelingsactie Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Inzamelingsactie Suriname

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

27 April 2010 | Suriname, Paramaribo

Dag allemaal,

Graag willen wij u aandacht voor het volgende:

Zoals velen van jullie weten zijn wij op dit moment in Paramaribo, Suriname voor een buitenlandse stage van vier en halve maand. We lopen momenteel al twee maanden stage op de St. Gertrudisschool.
De St. Gertrudisschool heeft ons heel hartelijk verwelkomd. De 461 leerlingen en 21 leerkrachten zorgen er samen voor dat iedereen elke dag weer met plezier op school verschijnt.

Helaas zijn de werkomstandigheden niet optimaal. Door een tekort aan materialen en mogelijkheden komen de kwaliteiten van beide partijen niet optimaal tot hun recht. Ondersteunend of extra lesmateriaal is niet aanwezig op school, simpelweg omdat het te duur is om aan te schaffen. Zowel de ouders als de school hebben niet de financiële middelen om hiervoor te zorgen.
Één van de doelen die de school aan het einde van dit schooljaar wil behalen, is dat het leesgedrag van de leerlingen zal bevorderen. Ze hebben dit jaar een mediatheek geopend op school met als doel om het leesonderwijs op deze manier te verbeteren. Helaas is er sprake van een boeken tekort. Het zou fantastisch zijn als ze aan alle leerlingen op school boeken uit kunnen lenen, zodat zij vooruit gaan in hun ontwikkeling.

Na alle kansen en vrijheid die zij ons gegeven hebben, willen wij graag op onze bescheiden manier wat terug proberen te doen en ze helpen met dit probleem.
Wij willen onder andere met onze familie, vrienden, kennissen, collega’s, medestudenten, docenten en alle andere weldoeners een inzamelingsactie houden.

Hiervoor willen wij u vragen een klein bedrag naar ons over te maken. Met dit geld zullen wij in overleg met het schoolhoofd, ter plekke nieuw lesmateriaal en schoolmateriaal aanschaffen voor de St. Gertrudisschool. Al het geld dat binnenkomt zal volledig voor de aanschaf van materiaal voor de St. Gertrudisschool worden gebruikt.
Bij ons vertrek hopen wij met uw hulp genoeg geld te hebben ingezameld om blijvend een verschil te kunnen maken voor de St. Gertrudisschool. Vrijdag 28 mei willen wij graag het opgehaalde bedrag overhandigen aan onze stageschool.

Als u geld wilt overmaken stuur me dan een berichtje waarin ik mijn rekeningnummer kan sturen.
Wij begrijpen dat u natuurlijk wilt weten wat er met uw geld gebeurd. Wij zullen aan het schoolhoofd vragen om een nota te maken van al het materiaal dat hopelijk aangeschaft kan worden. Deze nota zal dan voor iedereen die hem wilt inzien beschikbaar worden gemaakt.

Wij hopen op een groot succes! Alvast ontzettend bedankt allemaal!

Martine Maas,
Manon van de Pas en
Laurette Beerlage

• 28 April 2010 - 12:00

Sanne B:

Hoi Martinie

Ik ga wat geld naar je overmaken hoor!

Keigoed initiatief!
    Ze zullen blij met jullie zijn:D

Liefs Sanne