Beslissingen nemen.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Beslissingen nemen.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Beslissingen nemen....

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

09 Juni 2010 | Suriname, Paramaribo

Inmiddels nog maar 4 dagen te gaan voordat wij weer vetrekken naar Nederland. Omdat ik nog steeds vreselijk verliefd op Suriname ben, heb ik een rijtje gemaakt om mijn ja’s en nee’s tegen elkaar af te wegen. Eens kijken of ik zaterdag 12 juni het vliegtuig terug naar huis pak.....

Redenen waarom ik in Suriname willen blijven:
• Omdat ik houd van de Surinaamse gezelligheid;
• Omdat ik zelfs bij opaatjes van weetikveelhoeoud in de smaak val;
• Omdat mijn stageschool om de hoek zit;
• Omdat we inmiddels zonder Carlos de kikker kunnen douchen;
• Omdat we voor nog geen 10SRD naar de bios kunnen;
• Omdat we donderdag, vrijdag en zaterdag uit kunnen gaan en voor dat geld maar 1 avond in NL kunnen stappen;
• Omdat ik hier uren niets kan doen zonder me te vervelen;
• Omdat we hier spontaan Surinamers op visite krijgen die komen koken;
• Omdat ik houd van de Surinaamse natuur;
• Omdat onze huisbaas hamburgers komt brengen;
• Omdat als je wilt zwemmen alleen maar hoeft te wachten tot het gaat regent en de straat wordt een zwemparadijs;
• Omdat mijn stagekinderen zeggen dat ze van me houden;
• Omdat mijn koffer niet meer dicht kan;
• Omdat ik nog steeds van kip en rijst houd;
• Omdat we hier ook gewoon Calve pindakaas kunnen krijgen;
• Omdat we hier 100 x meer post krijgen dan in Nederland;
• Omdat het altijd warm is;
• Omdat alle Surinaamse mannen goed kunnen dansen;
• Omdat het hier NO SPANG is;
• Omdat ons balkon een mooie unieke plek is;
• Omdat we goede bewaking hebben;
• Omdat de verjaardag van Julia vieren in partybus leuk is;
• Omdat je je chocolademoment om de hoek kan halen;
• Omdat je nooit een jas hoeft mee te nemen;
• Omdat je voor een knaak en een kauwgumbal met de taxi kan;
• Omdat je Borgoe zelfs in de pannenkoeken en ijs kan doen;
• Omdat de kantoorboekhandel aan de overkant is;
• Omdat het zelfs met het licht uit gezellig is;
• Omdat we steeds creatiever worden;
• Omdat we soepeler in de heupen zijn geworden;
• Omdat we hier de televisie niet missen;
• Omdat we filmpjes op het balkon kijken;
• Omdat we de huur niet op de eerste van de maand hoeven te betalen
• Omdat je hier ook water uit de kraan kan drinken;
• Omdat je hier nog nooit zoveel afhaal maaltijden heb gegeten;
• Omdat we nu in Suriname zijn ingeschreven tot februari 2011;
• Omdat we zo gezellig samen ontbijten;
• Omdat gezellige dagjes hier niet weken van te voren gepland hoeven worden;
• Omdat de trips en weekendjes fantastisch blijven;


Redenen waarom ik graag naar huis kom:
• Omdat ik inmiddels al mijn familie en vrienden wel weer wil zien;
• Omdat hier super veel mieren en muskieten zitten;
• Omdat de wasmachine 3x links en 3x rechts draait en dan alles in de knoop zit ipv schoon is;
• Omdat ik elke dag onder een koude douche sta;
• Omdat de parkieten hier spontaan uit hun kooi vallen;
• Omdat de honden moordneigingen hebben;
• Omdat er de laatste tijd meer regen uit de lucht valt dan de straten aan kunnen;
• Omdat je je hier 100 x op een dag kan baden en het nog steeds warm hebt;
• Omdat we onze haren niet kunnen föhnen;
• Omdat we ons eigen bed missen;
• Omdat het wasrekje te klein is voor wasgoed van 8 personen;
• Omdat ik dan weer auto kan rijden;
• Omdat ik dan lekker zomervakantie ga houden;
• Omdat je bij een Nederlandse kapper niet hoeft te vrezen voor je kapsel;
• Omdat het toiletpapier thuis niet zo snel op is;
• Omdat ik 9,5 uur films kan kijken in het vliegtuig;
• Omdat je geen honden hoort blaffen;
• Omdat je slapend niet rijk kan worden;
• Omdat we gehoord hebben dat het in NL ook mooi weer is;
• Omdat ik zin heb om in de zee te zwemmen, naar de Efteling te gaan en andere leuke uitstapjes te maken;
• Omdat het milieu in Nl veel beter onderhouden is;
• Omdat we een koffer vol met nieuwe ervaringen hebben;
• Omdat ik weer 4,5 maand ouder en wijzer ben geworden.

Hmmm.. Dit gaat nog een moeilijk beslissing worden!
Liefs jullie Bakra
Mi Lobi Suriname


  • 09 Juni 2010 - 00:06

    Melanie P:

    Zozo 39 ja's en 23 nee's.... Dus..ga je langer blijven????
    Waarom niet, weetje?;)Als ik geld had, was ik allang langs gekomen! Het is echt een paradijs daar bij jullie!

    Geniet van je laatste daagjes meid...of toch niet;)

    Liefs,

    Melanie xx

  • 09 Juni 2010 - 05:34

    Karen:

    Kom maar terug....omdat er een team en een kleuterjuf en een kleuterklas op je zit te wachten in Oosterhout die je dolgraag willen zien (zonder snotneus!!).. .en nog voor dat het schooljaar om is....en dat als jij niet verschijnt (vanwege de "ja's") ze mij nooooit meer vertrouwen als ik weer eens een tip over een goeie LIOér heb.....

    groetjes Karen

  • 09 Juni 2010 - 07:56

    Daniëla:

    De nee's wegen niet op tegen de ja's...:P
    Maar we verwachten natuurlijk dat je terugkomt! Zodat we 13 juni juichend op Schiphol staan om je te onthalen!
    Genietse nog de laatste dagen!

    Dikke Kus!!

  • 09 Juni 2010 - 10:30

    Irene:

    Denk er nog maar goed over na. En het is hier nu heel hard aan het regenen.
    Vies benauwd en klef..
    Je hebt het tot nu toe in elk geval al super gehad!!
    En dat neemt niemand meer van je af :).
    Is het geen optie om even heen en weer te vliegen? :p

    Have fun en succes met je beslissing!
    XX

  • 09 Juni 2010 - 10:49

    Sanne B:

    Hej meis!

    Natuurlijk mis ik je!
    Maar weet je, af en toe moet je voor jezelf kiezen;)
    Dus als je wilt blijven.. doe dat gewoon!

    We horen het wel! Hihi.
    Laat het ons wel weten.. Anders staan sommige mensen voor niks op schiphol denk haha

    X Sanne

  • 09 Juni 2010 - 19:35

    Monica:

    Ik zeg je komt zondag gewoon lekker naar huis en wij gaan binnenkort samen terug naar Suriname? ;)
    Xx

  • 10 Juni 2010 - 05:28

    Mama Van Christel:

    Lieve Martine
    Het zit er bijna op, ruim 4 1/2 maand ben je een lief "lease-zusje" geweest voor ons Chris. Het begon met het delen van een kamer, maar als we hier al die reisverslagen op een rijtje zetten en de verhalen van Chris horen hebben jullie meer dan dat gedeeld. SUPER!!!!! Bedankt, dat jullie ervoor zorgden dat haar verjaardag niet zomaar voorbij is gegaan, nee het werd een superdag voor haar om nooit meer te vergeten. Nogmaals Dank. We wensen je hele fijne laatste dagen en een goede terugreis en zien je graag een keer in Dongen om jullie verhalen nog eens te horen. En zoals ik tegen Christel zei: volg je hart, er is nog zoveel moois op deze wereld Groetjes Jeannette

  • 10 Juni 2010 - 18:56

    Mechie:

    Lieve Martine,
    Als ik het zo zie zou IK het wel weten. Ik denk, dat JIJ het ook al weet, maar...... succes met deze zééér zware beslissing.
    Ik zal het zelf wel erg leuk vinden om je weer te zien, maar.... blijf je daar? Geen nood wij komen!!!!!
    Een dikke kus.
    Mechie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

4 maanden in Paramaribo

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2010

Beslissingen nemen....

01 Juni 2010

Nog maar 13...

09 Mei 2010

Zondag 9 mei

27 April 2010

Inzamelingsactie Suriname

15 April 2010

The jungle lady's
Martine

Actief sinds 21 Nov. 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 33266

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 30 Mei 2015

Midden-Amerika

10 Maart 2012 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw-Zeeland, Thailand en Indonesie

07 Februari 2010 - 13 Juni 2010

4 maanden in Paramaribo

Landen bezocht: