Zondag 9 mei - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Zondag 9 mei - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Zondag 9 mei

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

09 Mei 2010 | Suriname, Paramaribo

Zondag 9 mei, moederdag.

Ik heb afgelopen week maar besloten om geen moederdagtaart te bestellen op mijn stage. Ik denk namelijk dat als hij eenmaal in Bavel is aangekomen iets minder lekker zal smaken, sorry Mama!

Hier gaat alles goed, ik ben druk bezig met mijn onderzoek op stage. Een stageweek vliegt voorbij en we hebben nog maar 5 weken te gaan! Wat gaat de tijd snel als je het naar je zin hebt... Aftellen is niet nodig, het gaat sneller dan dat ik zou willen..
Onze inzamelingsactie verloopt ook erg goed! Veel lieve vrienden, familie en collega’s hebben al geld ingezameld! Super dat jullie allemaal mee willen werken!! Ik ben heel benieuwd hoe onze stageschool gaat reageren. Waarschijnlijk willen we zelf ook materialen gaan kopen met de directrice als dat mogelijk is. Ook zijn we via een meisje in contact met een bibliotheek uit Delft, die waarschijnlijk ‘afgeschreven’ boeken naar Suriname willen sturen. Alleen moeten wij de verscheping van de boeken regelen, dat is nog even uitzoeken. Mochten er mensen tips of contacten hebben dan horen we het graag!! :)

Een kleine update van de afgelopen weken:
Vorig weekend was het koninginnedag en Julia (huisgenootje) was jarig.
Omdat in Suriname zelf geen koninginnedag wordt gevierd, hebben we overdag de verjaardag van Julia gevierd. ’s Avonds zijn we uit eten geweest bij Zus en Zo waar het stamppot avond was. Heel Zus en Zo zat vol met Bakra’s en alles zag oranje het was super gezellig!
Ik heb tajebladstamppot gegeten, gelukkig nog een beetje van de surinaamse keuken..
Rond 21:30 uur kwamen de jongens van de Capoeira als verrassing ook langs en om 22:00 kwam ons verjaardagscadeau voor Julia voorrijden: een partybus!
We zijn een uurtje door Paramaribo gaan rijden en gingen met z’n alle helemaal uit ons dak, het was fantastisch!!
Zaterdag en zondag zijn we een weekendje naar Overbridge geweest. We hebben genoten van het lekkere weer en uitgerust van onze stapavondjes op donderdag en vrijdag.

Afgelopen weekend ook weer een goed weekend gehad. Donderdag kwamen een aantal van de Capoeira jongens voor ons koken en hebben we kunnen genieten van een lekker surinaamse maaltijd.
Vrijdag hadden we de verjaardag van het vriendje van Laurette en gisteravond waren we uitgenodigd op de verjaardag van iemand van de Capoeira. Al met al weer een heel gezellig weekend!

Inmiddels nog maar 5 weken te gaan..
De komende stageweken zullen in het teken staan van het onderzoek. Ook gaan we nog op een kleine snuffelstage, we gaan een dagje met Julia mee naar het kindertehuis waar ze werkt en we gaan een aantal dagen stage lopen op het speciaal onderwijs.
In het weekend zullen we blijven genieten van Suriname en misschien nog een aantal kleine trips plannen..

Een brasa van jullie surinaamse Bakra

• 09 Mei 2010 - 17:12

Anouk:

Heey schat..
    Klinkt weer erg goed allemaal :)
    Maar ben wel blij als je over 5 weekjes weer lekker in Nederland bent hoor ;)
    Dikke kuss

• 09 Mei 2010 - 18:59

Daniëla:

Hee Schat!

Dat klinkt allemaal weer fantastisch hoor :D
    Ik ga morgen even geld overmaken voor jullie geweldige initiatief, ben een paar dagen weg geweest dus had er nog geen tijd voor ;)
    Poeh nog maar vijf weken, time flies. Ik kijk weer uit naar alle gezelligheden die we gaan plannen als je terug bent :D
    Dikke kus

P.S. Je bent in een keer ontzettend beroemd bij alle Appie medewerkers :P Ik heb je jump gezien in de Ahá :D Super leuk
    Xx

• 09 Mei 2010 - 20:13

Marysia:

Hoi martine
    Eindelijk een berichtje van mij. Wat leuk dat je het zo super naar je zin hebt in Paramaribo en je schrijft ook zo lekker enthousiast en al die leuke foto`s geweldig. Nou meid geniet er maar fijn van!Wil je je rekeningnummer ook even geven dan maken we ook wat over.liefs en dikke knuffel Marysia

• 10 Mei 2010 - 16:17

Margit:

Mar!! ;) Was echt leuk om met je te skypen! Zie net pas de nieuwe foto's: mooooooi! Succes met jullie onderzoek! kus!!

• 10 Mei 2010 - 21:59

Paul:

Klinkt heel gaaf lijkt me een hele mooie ervaring rijker.. have fun!!

Groeten Paul