Het zuiden van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Het zuiden van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Het zuiden van Thailand

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

20 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve Allemaal,

Hebben jullie de oranje gekte overleefd en zijn jullie over het verlies heen gekomen?

Na ongeveer twee weken is het weer tijd voor een verslagje. Al is Sanne vaak wat actiever in het schrijven van verhalen en zijn jullie misschien al op de hoogte?

We hebben een paar gezellige dagen gehad in Bangkok en ook niet geheel onbelangrijk: we hebben de foto's van de eerste opdracht gevonden.
Na Bangkok zijn we met de trein naar Hua Hin gereisd. Dat was een hele ervaring opzich. De trein ziet eruit alsof hij de reis niet gaan overleven en er zit geen glas in de ramen dus alles waait naar binnen en mensen gooien het afval naar buiten. Na een dag in de trein gezeten te hebben zagen Sanne en ik helemaal zwart. Maar we hebben wel genoten van de natuur en lekker naar buiten gekeken.
Na Hua Hin zijn wij naar Champorn gereisd en vanuit daar hebben we de boot naar Koh Tao genomen. Koh Tao, Koh Phanang en Koh Samui zijn de eilandjes aan de oostkust van Thailand en erg mooi!
Op Koh Tao heb ik gesnorkeld, op Koh Phanang hebben we een erg leuk feestje op het strand gehad en een mooie boottocht gemaakt en op Koh Samui hebben we gewinkeld en voornamelijk op het strand gelegen (dat moet tenslotte ook gebeuren).

Na alle stranden zijn we naar Khao Sok gegaan, het national park.
We hebben hier in een boomhut geslapen en een prachtige jungle tour gedaan. Samen met een frans stel en twee engelse jongens en onze gids hebben we door de jungle gelopen, over het meer gevaren en door een cave geklommen. Het was een geweldige dag op de bloedzuigers na, gelukkig waren ze klein en heb ik het overleefd :)

Vanmorgen zijn we nog gaan tuben in de rivier bij onze boomhut en ook dat was super! Na alle actie zijn we met de bus vertrokken.
Op het moment zitten wij in Phuket, het zuid westen van Thailand.
Morgen gaan we naar Koh Phi Phi en de 25e vliegen we al weer vanuit Phuket naar Bali!

Wat gaat de tijd toch snel!
Hoe is het in Nederland? Druk met de laatste loodjes voor de zomervakantie?

Warme groetjes uit Phuket!

• 21 Juni 2012 - 12:35

Kristel:

Hee Martine!

Supergaaf joh! Wat een avonturen allemaal! Geniet ervan op Koh phi phi, daar moet je echt naar het viepoint gaan, dat is supermooi!!!

Veel plezier op Bali alvast!

Groetjes Kristel (spindel)

• 21 Juni 2012 - 14:11

DOrothé:

Hee Martine,

Nou hier was het niet zo gezellig hoor de jongens zijn de klap langzaam aan het verwerken. De oranje vlaggetjes liggen weer op zolder.

Wat de trein betreft daar rijden ze teminste hier ligt na een onweersbui heel Nederland weer plat.

Veel plezier nog!!

• 24 Juni 2012 - 17:44

Margit:

Marrrrr! Wat een radiostilte he, excuse-moi! Net een weekje naar Egypte geweest met Jolijn, heerlijk! Maar natuurlijk niets vergeleken met jullie avonturen! Krijg al een grote glimlach op mn gezicht als ik je verhalen lees! Oftewel: lekker doorgaan zo, over minder dan 2 maandjes moet je alweer naar NL ;)! EN naar het Vondelpark met mij sushi eten!!! hihi xxx!

• 26 Juni 2012 - 20:33

Suz:

Klinkt allemaal weer heerlijk! Strand, mooie witte stranden, snorkelen en dan ook nog een jungle tour!
    Heel veel plezier op Bali!!

hele dikke kus suz