Welkom in Indonesie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Welkom in Indonesie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Welkom in Indonesie

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

01 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

First days in Indonesia!

Nadat Sanne en ik net een beetje gewend waren aan Thailand, het vakantie gevoel, de Thaise Baht en net onze eerste woordjes Thais spraken, was het al weer tijd om naar Indonesie te vertrekken.
De 3 weken in het zuiden van Thailand zijn om gevlogen en voor degene die het gemist hebben; Sanne heeft ook namens mij een verslag over deze eerste 3 weken geplaatst.

Maar goed, inmiddels zitten we al weer bijna een week in Indonesie.

Aangekomen op Bali hebben we gelijk kennis gemaakt met de vriendelijke Balinezen want voordat ik mijn backpack van de bagage band kon halen droeg een vriendelijk man hem al door de douane heen en stonden we binnen enkele seconden al bij de uitgang. Waar deze vriendelijke meneer voor zijn hulp graag wat geld wilde ontvangen.
Gelukkig waren we de geldautomaat ook voorbij gelopen en hadden Sanne en ik nog geen geld op zak. Dus hebben we de mannen vriendelijk weggestuurd.
Het eerste avontuur zat er dus al snel op en konden we daarna op ons gemak op zoek naar een geldautomaat.

Er stond ons bij de aankomst hal een aangename verrassing te wachten: Dimitri (ontmoet in Australie en mee gereisd in Nieuw-Zeeland) stond ons op te wachten! Super tof!
Hij wist ons ook te vertellen we wel 'even' 2.000.000 Rupiah moesten pinnen. 12000 Rupiah is 1 euro.

We zijn naar Kuta gegaan waar we een slaapplaats hebben gezocht en hebben geluncht.
's Avonds nog een drankje gedronken en de volgende dag zijn we met zijn drieen naar Ubud vertrokken.
Kuta en Ubud zijn beide best wel toeristisch mar we vonden een leuk guesthouse in een schattig en rustig straatje net bij de drukte vandaan.
De volgende dag zijn we naar het monkey forest geweest en hebben we onze eerste massage gehad! Die hadden we natuurlijk wel verdiend na 3 maanden backpacken! :-)

Maar voort wat hoort wat, want de volgende dag zijn we een fiets tour door Bali gaan doen. Downhill, dus erg zwaar! Hihihi
De tour was erg leuk, we hebben langs rijstenvelden gefietst, we zijn bij een Balinese familie thuis geweest en we hebben een koffie plantage gezien.
Het fietsen zelf was natuurlijk het leukst want je rijdt echt door kleine dorpjes waar je normaal niet zo snel komt en de mensen roepen je allemaal gedag.
Na een paar uur downhill gerold te hebben, gezwaaid te hebben naar alle schattige kinderen, foto's gemaakt te hebben en even tussen de rijstenvelden zijn gaan liggen (iemand moet die taak toch op zich nemen?) kregen we de optie om in 24 minuten bergopwaarts naar de lunchplek te fietsen. Deze optie kon ik als fanatieke spinner en de wens om een keer in mijn leven de Mt. Ventoux te fietsen natuurlijk niet afslaan.
Ondanks wat tegenwerkende versnellingen, kwam ik als 2e aan op de lunchplek, waar de rest van onze groep (Lees: 5 jongeren van 15-18 jaar) al zaten te eten, dat noemt zich dan de jeugd van tegenwoordig!
Na de lunch en de tour zijn we vanuit ons gueasthouse naar Sanur vertrokken.

In Sanur wilden we een avondje stappen maar toen we donderdagavond over straat liepen was er nergens een party place te bekennen.
De volgende dag, alle drie met een beetje spierpijn van het fietsen, hebben we een strand dagje gehouden.
Aan het eind van de middag liep er een teamgenoot van Dim voorbij die hier op vakantie is met zijn vriendin. Aangezien zij niet aan het backpacken zijn en in een sper luxe hotel slapen, werden we getrakteerd op een cocktail in de jacuzzi bar! :-)
's Avonds hebben we met zijn allen gegeten, een drankje gedronken en na nog wat op het strand gehangen te hebben was het bedtijd.

De volgende ochtend namen we al vroeg afscheid van Dimitri en zijn Sanne en ik naar Gili Meno gereisd.
Op Gili Trawangan, waar Sanne en ik moesten wachten op het bootje naar Meno, merkte ik al snel dat we onze 2 meter lange en hoog blonde prive gids (Dim) niet meer bij ons hadden want de locale mannen wisten ons al snel te vinden. ' Waar komen jullie vandaan?' ' Waar gaan jullie heen?' Ooh Holland, are you from Amsterdam? En of we even met ze op de foto wilden.

Eind van de middag zijn we naar Gili Meno gevaren, een mooi, klein en minder toeristisch eilandje waar je in 1,5 uur om heen kan wandelen.
Hier willen we de plannen gaan maken voor onze komende 23 dagen in Indonesie. De volgende bestemming wordt Lombok, waar ik de Rinjani vulkaan wil beklimmen. We moeten natuurlijk wel een beetje blijven afzien!

Er staat dus nog veel moois op ons te wachten en het genieten gaat hier nog even door!
Hoe is het in NL? Het zuiden is inmiddels ook van hun welverdiende vakantie aan het genieten?
Ik wens jullie natuurlijk ook een fijne vakantie, geniet er van!

Veel liefs vanuit Gili Meno

• 01 Juli 2012 - 10:36

Kristel:

Hee Martine!

Super tof! Ik ga snel eens jullie avonturen in Thailand lezen! Vergeet op lombok niet naar de markt te gaan en naar Kuta Lombok te gaan! Als je voorbij Kuta Lombok rijdt kom je bij een supermooie witte baai! Zeker de moeite waard!

Groetjes Kristel

Aaah helemaal super! Ook heel herkenbaar :P Geniet er nog maar even van! XXX

• 01 Juli 2012 - 16:57

Willem&Annemeiek:

Hoi Martine

Wij hebben altijd via andere wegen kontact met je(jullie) gehad.
    Toch vinden wij het erg leuk om jullie belevenissen via de site te lezen.
    Het zijn heel leuke en bijzondere ervaringen.
    Wij hopen dat jullie de laatste weken ook nog volop kunnen blijven genieten.
    Als ik het goed begrijp kan jij nog de Mont Ventoux met mij opfietsen.
    De fietsen zijn hier beter dus dat wordt een makkie. (:-))
    Groetjes en XXXX-jes van Miek en Swim.

• 01 Juli 2012 - 17:17

Dorothé:

Hoi Hoi,

Leuk om te lezen dat jullie zo lekker sportief bezig zijn. Blijf genieten en goed om je heen kijken want dit is toch wel heel bijzonder dat je zo'n mooie lange reis kan maken.
    Veel plezier nog.XX

• 01 Juli 2012 - 19:22

Mar:

Nou, blijven jullie maar lekker afzien ;) om jaloers op te worden! Kuta Lombok is ook echt een aanrader! X liefs