Laatste verslag vanuit Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Laatste verslag vanuit Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Laatste verslag vanuit Koh Chang

Blijf op de hoogte en volg Martine

12 Augustus 2012 | Thailand, Ko Chang Tai

Sawadika allemaal!

Ik heb besloten eens op te staan uit mijn luie strandstoel en jullie nog even op de hoogte te stellen van onze laatste avonturen van afgelopen weken.
Zeker omdat Sanne natuurlijk al weer 2 verslagen geschreven heeft, kan ik niet achter blijven.. dus daar gaan we!

Zoals jullie weten hebben we Fenna in Bangkok ontmoet. Super leuk om dan opeens een bekende te zien :)
's Avonds zijn we gezellig uit eten geweest en hebben we flink bijgekletst.
De volgende morgen hebben we een fietstocht door Bangkok gedaan met Ko van Kessel (een Nederlander die deze fietsroutes georganiseerd heeft). Natuurlijk valt er regen als wij gaan fietsen dus we hebben erg charmant in een regenponcho door de straten van Bangkok gefietst, het mocht de pret niet drukken!
Ook zijn we nog een dagje naar de floating market geweest, lekker op een bootje varen en ondertussen winkeltjes kijken.
's Avonds flink gaan stappen op Kao San road en de volgende ochtend afscheid genomen van Fenna.

Vanuit Bangkok zijn we met de nachtbus naar Chiang Mai gereisd (het noorden van Thailand). Chiang Mai is een gezellige stad, we hebben er over de sunday market gewandeld (de eerste souveniers zijn eindelijk gekocht) en we hebben een super leuke kookcurus gedaan.
Samen met een Nederlands gezin hebben de cursus gevolgd en het was erg gezellig maar vooral lekker. We hebben 5 gerechten leren maken: een curry, fried cashewnuts with chicken, sticky rice mango, spring rolls en hot and sour soup. En dan mochten we natuurlijk ook allemaal op eten! We zijn uiteindelijk bommetje vol met een receptenboekje naar huis gegaan :)
Gelukkig hadden we voor de volgende dag iets actiefs op het programma staan namelijk: een olifanten training!
Heel bijzonder! Eerst hebben we de olifanten eten gegeven en daarna hebben we geleerd hoe je de olifant kon 'besturen'
- Melongh: Zit, zodat je eraf kunt klimmen.
- Songh: Buig je rechterben, zodat je erop kunt klimmen.
- Pai: Rechtdoor lopen.
- Toi: Achteruit lopen.
- Qua: Naar links.
- Soi: Naar rechts.
- How: STOP!
Dan een oefen rondje, jippie!
Daarna was het tijd voor een grotere wandeling door de jungle, waar ik opeens een stuk minder blij mee was. Van te voren had ik tegen Sanne gezegd dat ik wel voorop ging, maar eenmaal op de olifant had ik het gevoel dat ik er af zou vallen.. Flink krampachtig gezeten, wat me 3 dagen spierpijn heeft bezorgd!
Maar goed, uiteindelijk werden de ritjes steeds leuker en heb ik zeker genoten van deze bijzondere dag!

Na Chiang Mai zijn we doorgereisd naar Chiang Rai, daar hebben we een leuke dagtrip gedaan met twee Nederlandse meiden.
Het was een vol programma maar we hebben dan ook ontzettend veel gezien in een dag: white tempel, black house, long neck village, Mae Sai (markt), golden triangle (drie landen punt!) en Chiang Saen (tempel).

De volgende dag weer vertrokken naar Sukhothai (ja we hebben de laatste weken nog even flink wat afstanden afgelegd).
In Sukhothai hebben we gefietst langs alle oude ruines. Prachtige foto's gemaakt en dit keer geen regen! :)

Na cultuur was het tijd voor natuur: Khao Yai National park.
Het was weer even flink backpacken om er te komen, bus in en uit, andere bus in, lang rijden en toen werden we dan eindelijk voor de ingang van het National park afgezet!
Het informatie centrum bleek 14 km in het park te liggen dus ook daar moesten we nog even zien te komen. Gelukkig kon ik een lift regelen bij een Thaise man (de later helemaal geen engels bleek te spreken maar Sanne en ik waren gewoon achter in zijn pick-up geklommen toen hij een soort van 'yes' had gezegd).
's Avonds hebben we een nachtsafari gedaan, helaas alleen herten gezien maar het was dan ook een tour van maar 1.25 euro.
Wel tijdens het eten wilde olifant gezien, super!
De volgende ochtend nog een wandeling geboekt, 5 km door de jungle gewandeld! Moe maar voldaan weer gelift naar de uitgang van het park en toen met de bus vertrokken richting Koh Chang (Lees: bus in, bus uit en wachten) Maar de volgende ochtend kwamen we al wel vroeg aan op Koh Chang.
Een fantastische upgreat gekregen voor de eerste nacht: een super de luxe kamer dat eigenlijk meer op een appartement leek dan een hotelkamer :) Lucky us!
De avond hebben we dan ook besteed met het kijken van films en chillen op de bank.
In die chillmodus zijn we blijven hangen, momenteel rollen we 's morgens uit bed, zoeken een plekje bij het zwembad, gaan ontbijten, boekje lezen, zonnen, naar de supermarkt, internetten en baantjes zwemmen. En dat bevalt ons prima!

Morgen vertrekken we weer richting Bangkok.
We willen nog stappen op Kao San road (the backpackers place in Bangkok) en dan zit het er echt bijna op... zucht!
Wat hebben we een fantastische tijd gehad, wat hebben we bijzondere en leuke dingen mee gemaakt en gezien, wat hebben we ontzettend veel gezellige mensen ontmoet en wat is de tijd toch (veel) te snel gegaan.
Ik zou zo nog maanden weg kunnen blijven maar ik heb begrepen dat ik dat de thuisblijvers niet aan kan doen..
Ik stap donderdagnacht dus braaf in het vliegtuig zodat ik vrijdagochtend om 9uur (misschien een beetje brak) op Schiphol aan kom.

Lieve allemaal, super leuk dat je me gevolgd hebben!
Ik ga thuis snel aan de fotoboeken beginnen zodat jullie binnenkort ook al het beeldmateriaal kunnen bewonderen.

Tot gauw!
Veel liefs
Martine

  • 12 Augustus 2012 - 11:31

    Christel:

    Oooooh meissie, wat geweldig jaloersmakend en wat jammer dat je tijd daar er nu echt bijna opzit! Ik heb echt genoten van je reisverslagen en kan niet wachten op de foto's en het live-verslag!
    Alvast een goede reis en zie je snel!
    x Chris

  • 12 Augustus 2012 - 11:35

    Mariken:

    Wat een geweldige tijd hebben jullie gehad! Ik ben blij dat je nog even uit je strandstoel bent opgestaan zodat ik nog van een laatste verslag heb kunnen genieten. (al had ik stiekem bij Sanne de meeste dingen al gelezen ;)) Geniet van jullie laatste paar dagen en maak er een super stapavond van In Bangkok! Hopelijk tot snel!! liefs mariken

  • 12 Augustus 2012 - 12:22

    Mech:

    Hoi Martine,
    Dus echt nu je laatste verslag! Je hebt, zo ik lezen kon, een fantastische tijd gehad. Ik heb er van genoten op afstand.
    Het zal altijd moeilijk zijn, lijkt me om zoiets moois achter je te laten, of het nu na vijf maanden of na een jaar is. Je hebt je herinneringen, verslagen en je foto's om op terug te kijken als je heimwee krijgt. Een schrale troost,... maar....ook Nederland zal weer wennen :-))

    Tot snel. Liefs, Mech

  • 12 Augustus 2012 - 13:23

    Dorothé:

    Hoi Martine,
    Ja aan alles komt een einde
    Het maakt dan niet zoveel uit hoe lang het duurt.(Al hoe wel)

    Ook onze vakantie van 3 weken zit er weer op.
    Ook wij hebben Olifanten gazien.
    Op het strand van Cadzand!!
    Het circus was in het dorp en ging met de beestjes zwemmen.
    Nog veel plezier de laatste dagen!

  • 12 Augustus 2012 - 21:47

    Juul:

    Klinkt weer helemaal super meid!!
    Geniet van je laatste daagjes :)
    Kuss Juul

  • 13 Augustus 2012 - 11:49

    Marjolein:

    Hoi Lieverd,

    Wat zalig weer om te lezen. Ben ontzettend blij dat jullie je zo goed vermaakt hebben. Jouw verslagen deden mijn heimwee naar het verre oosten soms wel oprakelen en destemeer naar jullie!! Heb jullie reis op de voet proberen te volgen, maar ben blij dat jullie het mij a.s. zaterdag eindelijk in levende lijven kunnen gaan vertellen... Heb er zin in!!!!

    Heel veel liefs, Marjo!

    Oowh, en natuurlijk begrijp ik helemaal dat je dat naar huis komen nog niet zo ziet zitten, maar eenmaal thuis met bruine boterhammen en kaas is het hollandse leven hopelijk ook weer aangenaam ;)

  • 14 Augustus 2012 - 06:59

    Sanne:

    Oooooh nee!!! Het is echt nog maar 3 dagen! En uit bepaalde bronnen heb ik vernomen dat wij morgen allebei ons paspoort verliezen!! Wat nu?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Chang Tai

Martine

Actief sinds 21 Nov. 2009
Verslag gelezen: 1216
Totaal aantal bezoekers 33252

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 30 Mei 2015

Midden-Amerika

10 Maart 2012 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw-Zeeland, Thailand en Indonesie

07 Februari 2010 - 13 Juni 2010

4 maanden in Paramaribo

Landen bezocht: