Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

07 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Sawadee kha & khrap,

Wij zijn aangekomen in Bangkok!
4 juni zijn Sanne en ik naar Bangkok gevlogen (lees: eerst 9,5 uur vliegen naar Taiwan-Taipei en toen nog 3,5 richting Thailand). We waren bijna vergeten wat voor lange reis we gemaakt hebben toen we 10 maart vanuit Amsterdam naar Sydney vertrokken.
Maar de reis is goed verlopen, we hebben wat geslapen en films gekeken, dus we hebben ons prima vermaakt.

In Bangkok aangekomen kwam het warme klimaat ons al snel tegemoet. Ik moest gelijk aan Suriname denken, het tropische warme weer!
We hebben ons hotel opgezocht (ja, deze luxe backpackers hadden voor de eerste nacht een hotel geboekt) en zijn Bangkok gaan verkennen.
Leuke kraampjes, tentjes met eten, vriendelijke mensen, warmte, een drukke stad en wel 1000 tuktuks waren mijn eerste indruk.
Een mooi begin van Thailand want ik heb vanaf de eerste minuut gelijk genoten van de andere wereld hier in Thailand en Bangkok.
Australie en Nieuw-Zeeland waren ook super maar ik voel me toch echt op reis als ik in een andere cultuur zit en het allemaal net wat anders gaat dan we gewend zijn, ik houd er van!
Aan het eind van de middag zijn we gaan zwemmen in het zwembad van ons hotel en 's avonds hebben we rijst met kip van een tentje van de straat gegeten, heerlijk!

De volgende ochtend eindelijk ons vriendinnetje Birte uit Duitsland in het hotel gevonden en hebben we met haar en nog wat duitse vrienden die hier in Bangkok studeren onze eerste kennismaking met het echt Bangkok en Thailand gehad.
We hadden namelijk bedacht om naar het paleis en een Boeddha te gaan maar toen we bij het paleis aankwamen zeiden de mannen van de bewaking dat het paleis pas om 15uur open ging voor toeristen.. Daarna werden we eigenlijk in een tuctuc gezet en hebben we heel Bangkok gezien.
De tuktuk chauffeur rijdt namelijk eerst langs familie en vrienden die allerlei winkeltjes hebben, in de hoop dat wij daar wat gaan kopen.
Na zo'n 2,5 uur in de tuktuk gezeten te hebben werden we rond 15uur weer bij het paleis afgezet.
Inmiddels hadden we nog niet geluncht en zijn we eerst wat gaan eten, met gevolg dat het paleis om 15:30 uur ging sluiten en wij dus niks van het paleis hebben gezien.
De volgende keer toch onze ogen gebruiken ipv de eerste de beste te geloven.
Maar goed, no worries, wij vonden het hartstikke leuk om in een tuktuk te zitten! Want nu hebben we wel een heel groot stuk van Bangkok gezien en de grootste Boeddha, de liggende Boeddha. Een prima eerste dag dus.

's Avonds zijn we naar het red light district geweest, hebben we wat mooie thaise man-vrouwen gezien en wat thaise biertjes gedronken!

Inmiddels verblijven we in een hostel en gaan we morgen of overmorgen richting het zuiden reizen.
Ons plan is om in 3 weken naar het zuiden (Phuket) te reizen en dan naar Bali te vliegen waar we 4 weken door Indonesie willen gaan reizen.
Daarna vliegen we voor de laatste 3,5 week terug naar Thailand zodat we ook het noorden nog kunnen bekijken.

Ik heb er ontzettend veel zin in!
Nu is het tijd om weer lekker naar buiten te gaan en Bangkok te gaan verkennen. Bob en Kevin (twee nederlandse jongens die we ontmoet hebben in Australie en daarna ook nog in Nieuw-Zeeland) hebben ons foto's van Bangkok gestuurd en het is de bedoeling dat wij dezelfde locatie op de foto gaan zetten.
We krijgen dus huiswerk op!

Lieve allemaal, ik spreek jullie snel!
Lao jer gun,
Martine

• 07 Juni 2012 - 06:14

Karin 9c:

Martine! wat goed om over jou te lezen en wat jaloers makend! Heerlijk te lezen dat je het naar je zin hebt en alleen maar nog meer wilt reizen en beleven. Je hoeft nog niet terug te komen, want hier gebeurd niet zo veel. Niet vergeten zaterdag het EK te kijken he! Nederland moet om 1800 nederlandse tijd spelen. Dus je oranje kleding aan en aanmoedigen. Heel veel plezier daar, en je wordt gemist hoor ;) x

• 07 Juni 2012 - 08:31

Kristel:

Hee Martine!

Klinkt super! Dat van de tuktuk bij het paleis klinkt héél herkenbaar!

Als je nog terug gaat naar Thailand is de floating market ook super! Een markt in allemaal bootje waar je tussendoor vaart!

En vanuit Phuket kan je de boot nemen naar Ko phi phi = héél mooi!!!!

Geniet geniet geniet!!!

Groetjes Kristel

• 07 Juni 2012 - 20:33

Dorothé:

Hey Martine,

Dit is weer heel wat anders .
    Tof hoor!!
    Misschien kom je Stan en Veerle nog in Bali tegen die gaan eind jullie.

XX

• 07 Juni 2012 - 20:51

Juul:

Holymoly wat klinkt dit allemaal veel te leuk en veel te gaaf!!
    Ik kan maar een ding zeggen, geniet ervan :D (En met die surinaamse temperaturen maak je me wel erg jaloers.. :p) Kuss!

• 08 Juni 2012 - 08:27

Loes:

Wat klinkt het toch allemaal weer leuk en spannend Martine. En nu zelfs een beetje uitdaging met dank aan jullie Nederlandse vrienden. Heel veel plezier de komende weken in Thailand, lijkt me een ontzettend mooi land!
    x

• 11 Juni 2012 - 19:10

Robin:

HEEL VEEL FUN DAAR! ENJOY!