Het prachtige NZ - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Het prachtige NZ - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Het prachtige NZ

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Lieve allemaal,

Het spijt me dat ik zo lang geen verslag geplaatst heb, jullie kijken daar natuurlijk ontzettend naar uit want het weer in Nederland is nog steeds erg slecht?! (hahaha)

De laatste keer dat ik een verslagje schreef zat ik vol adrenaline van onze skydive in Abel Tasman, het was ge-wel-dig!

Inmiddels zijn we al weer een paar weken verder en hebben nog ontzettend veel leuke, mooie en gezellige momenten meegemaakt.

Na Abel Tasman zijn we naar Franz Josef geweest waar we een glacier hike hebben gedaan. Je kon er door het weer alleen per helikopter naar toe, want wij natuurlijk alleen maar prachtig vonden! We hebben een mooie tocht gemaakt door het ijs.

Na een paar dagen zijn we in Queenstown aangekomen, de place to be als we iedereen moesten geloven en dat was dan ook niet gelogen.
We hebben oude bekenden terug gezien en gezellige dagen gehad met veel stappen en gezelligheid.
Ook hebben we nog 3 dagen een auto gehuurd en zijn we naar Milford Sound gereden, prachtige natuur!
In Queenstown hebben we van onze reisgenoten afscheid genomen en zijn we naar Christchurch gegaan, triest om te zien hoe deze stad er bij ligt na een heftige aardbeving in 2010. Ze zijn volop bezig om de stad op te bouwen maar het was een totaal ander gezicht dan de andere steden die we van Nieuw-Zeeland gewend zijn.
Regelmatig vinden er nog naschokken plaats maar die hebben we gelukkig gemist.

Na Christchurch zijn we doorgereisd naar Kaikoura, waar we nu zijn en waar we vandaag een fantastische walvissen tour hebben gedaan! We hebben 4 walvissen gezien en wel 500 dolfijnen! Erg bijzonder!

Morgen gaan we hier nog een mooie wandeling maken en dan reizen we eind van de middag weer terug naar Christchurch. 30 mei gaan we Nieuw-Zeeland verlaten en vliegen we terug naar Sydney. (Waar ik hopelijk weer eens kan skypen met een aantal mensen) Dan zit de helft van onze reis er al weer op en hebben we mogen genieten van twee prachtige landen en een heleboel gezellig mensen!
4 juni vliegen we naar Bangkok en gaat ons Azie avontuur begonnen! We zitten nog vol energie en kijken er al naar uit!

Veel liefs van jullie Kiwi

• 28 Mei 2012 - 08:37

Marjo!:

He lieverd,

Wat een prachtige ervaringen weer!! Zo te horen hebben jullie niets te klagen ;) Haha. Geniet er nog maar even lekker van. Voor jullie het weten staan de kiwi-beentjes weer op het oer-Hollandse landschap... Sjongejonge, de tijd vliegt (stiekem vind ik dat natuurlijk helemaal niet zo erg ;) ). Kijk uit naar jullie terugkomst :D Maar voor nu gun ik jullie nog heel veel avonturen in Azië!!!

Mi lobi u!!

• 28 Mei 2012 - 19:25

Dorothé:

Hoi hoi,
    Nou het weer is hier gelukkig nu prima hoor. maar walvissen en dolfijnen hebben we weer niet.:)
    VEEL PLEZIER

• 30 Mei 2012 - 17:53

Mariken:

Heeee!
    Leuk om weer iets van jullie verhalen te kunnen horen! Het genieten straalt er echt vanaf :) Ga zo door meiden en geniet weer even van je paar dagen in australie! Dan is het al weer tijd voor jullie volgende avontuur! Super dames!! liefs

• 31 Mei 2012 - 21:20

Suz:

Zo leuk al die dolfijnen! Ben echt stikjaloers!!!
    Geniet nog van het laatste momentje daar in Australie en dan op naar weer een heel nieuw avontuur! Mis je!
    hele dikke kus!