Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Paramaribo

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

10 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Bedankt voor alle belangstelling en berichtjes die ik nu al ontvang vanuit Nederland! Erg leuk! :D

Gisteren zijn we met Robert op pad gegaan om een aantal practische zaken te regelen. Om 8uur stond hij bij ons voor de deur en zijn we de documenten en gegevens gaan verzamelen die we nodig hebben voor ons visum.
We dachten eigenlijk dat we na twee keer een bezoek te hebben gebracht aan het consulaat in Amsterdam, we wel klaar waren met allerlei papieren/formulieren maar dit ging hier nog even vrolijk verder!
We moesten geld pinnen (US dollars), bij een andere bank storten, wachten op een stortingsbewijs, pasfoto's laten maken, naar het consulaat, waar ze ons vertelde na 1 uur wachten dat we een stempel nodig hadden van de vreemdelingen politie. Gelukkig zat de vreemdelingen politie naast het consulaat. Ook moesten we een kopie van alle beschreven pagina's uit ons paspoort hebben, nu we er weer een stempel bij hadden gekregen moesten we ook die ergens kopieeren. Bij het consulaat stond een kopieerapparaat achter de balie maar de man die ons hielp wilde hier voor ons geen kopie maken.
We moesten dus wéér ergens anders heen om een kopie te laten maken!
Gelukkig is het visum nu bijna rond, we moeten nu wachten op goedkeuring en krijgen dan eindelijk de stempel die we nodig hebben.

Verder heb ik een surinaamse simkaart gekocht: 00597 8529482 Nu denk ik dat het voor jullie goedkoper is om gewoon naar mijn NL-nummer te smsen!

Verder gaat het in het huis goed, we hebben gisteravond onze eerste salsa les gehad! Dit was erg leuk en we hebben besloten om les te gaan volgen. Twee andere meiden uit ons huis gaan ook mee doen dus dat is erg gezellig!
Het huis is goed bewaakt, het heeft een goed hekwerk en 4 honden. Waarvan de grootste hond rasistisch is. (Naar zwarte mannen toe). Hoe de huisbaas haar dat heeft aangeleerd, ik heb geen idee!!

Ook hebebn we al wat dieren avonturen gehad: Christel en ik hebben een half dode kakekrlak in onze slaap kamer gehad.
Een ander meisje uit ons huis had een kikker onder de douche en Christel een salamandertje.
Met 9 meiden in een huis heeft dit natuurlijk voor veel gegil gezorgd, de buurman kwam zelfs kijken!

We hebben gisteren ook kennis gemaakt op onze stageschool. Mijn school zit 2 huizen naast ons huis dus dat is erg luxe!
Maandag start ik op deze school. Ik zal dan eerst in de kleuterklas, klas 1 en klas 2 (groep 3 en groep 4) gaan kijken, daarna beslis ik in welke groep ik mijn stage en onderzoek wil gaan uitvoeren!

Nou, ik denk dat jullie van alles uitgebreid op de hoogte zijn!

Tot het volgende bericht(je)!
Veel liefs
Martine

• 10 Februari 2010 - 15:11

Melanie P:

Hey meid!!

Wat een avonturen!!!
    Nou, veeeel succes op je stageschool! Wat een superluxe dat het heel dichtbij is!! Ben jaloers en blij voor je!!:D
    Kan je beetje ''uitslapen'' hahaha

En geniet ze van alles en vooral die salsalessen! Ben jaloers:p hihihihihi

En hopelijk is alles snel geregeld...tja, papierwerk! Pfff..ben benieuwd wanneer ik begin! Ik heb al flink wat zelf uitgeprint hier voor mijn stageschool!

Nou, geniet ze!!

Groetjes vanaf de ''overkant'' haha
    Xxx

• 10 Februari 2010 - 15:15

Anouk:

Heey Lieverd...

Wat een gedoe allemaal met je visum, maarja je moet er wat voor over hebben ;)
    Wel fijn dat het zo leuk is daar en dat het ook goed gaat met die andere meiden..!!

Dag schat :) Love you

ps heb je nog een mail gestuurd over de lio

• 10 Februari 2010 - 16:18

Karen:

Hoi Martine

Het lijkt wel artis! Graag Surinaamse liedjes leren en dan aan de kids van de Sdonk meegeven (zitten ook wat kleurtjes bij...)

Veel plezier!

Karen

• 10 Februari 2010 - 17:35

Jona:

Lieve Martini,

Hihii,wat een leuk verhaaltje!
    Je wordt in ieder geval goed bewaakt, door een racistische hond nog wel ;-).
    Hier gaat bijna de carnaval van start......

Heeel veel plezier nog deze week!
    Geniet er nog van, voordat de stage begint.

Liefs Jona

• 10 Februari 2010 - 17:52

Suzanne:

Hey meis,

Heel leuk om alles te lezen! ja, en niet alleen hier zijn ze van de papieren! Houd het salamandertje maar in ere! Die eten muggen ;).
    Veel plezier weer!

liefs suz

• 11 Februari 2010 - 09:50

Elles:

He Martine,

Wat leuk te lezen dat het allemaal goed gaat! Ik zie het ook al helemaal voor me 9 gillende meiden in huis ;) Ze zullen ngo afzien met jullie..
    Veel succes op je stage maandag!
    Xx

• 11 Februari 2010 - 15:12

Daniëla:

Hee Frutje,

Wat een leuke verhalen allemaal zeg...Jullie schrijven allemaal hetzelfde maar toch ook weer niet!
    Top dat je het naar je zing hebt, zag bij Christel al wat foto's staan Nice:D
    Hier is alles weer 'mooi' wit, de zon mag hier ook wel weer eens komen.
    Morgen breekt Carnaval weer los, zal er een op je drinken ;) Drink jij dan maar zo'n Parbo biertje op ons :P
    Succes met alles.
    Loveyou Doeii :D

Dikke Kus

• 12 Februari 2010 - 22:24

Elly:

Hallo Martine,
    zojuist Devendra gesproken. Een knappe Surinaamse kerel (exkleuter). Natuurlijk over jou gesproken (knappe nicht van mij in Suriname).Je site meteen eens gaan bekijken. Goede, gezellige, tropische berichten!!! Houden zo! Succes met de start op school.