Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

14 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan eindelijk vanuit 'Down under'.
Zaterdag 10 maart zijn Sanne en ik vertrokken vanaf Schiphol waar ik ben uitgezwaaid door mijn ouders, Monica en Suz! :)
Afscheid nemen blijft moeilijk en een lange vlucht maakt dat niet makkelijker.

We zijn vanuit Amsterdam naar Bangkok gevlogen en daarna door naar Taipei (Taiwan) waar we een tussenstop hadden van 10 uur.
Gelukkig hadden we een luxe lounche gevonden waar we op een bank hebben kunnen slapen, een douche hebben kunnen nemen, op een massage stoel hebben gelegen en een lekker broodje hebben kunnen eten. Een prima tussenstop dus!
Daarna was het nog maar 9 uur vliegen tot Sydney!

En daar zijn we nu!
Wat een grote en gezellig stad. We zijn dinsdag gelijk begonnen met een gratis wandeltour door Sydney. Een gezellige jongen heeft ons rond geleid en deed dit enkel op basis van een fooi. (ideaal voor backpackers dus) Op zijn shirt stond dan ook: I'm free, fallow me!'
Tijdens de tour hebben we al veel van Sydney gezien: Oprah house, harbour bridge, het centrum, bontanic garden etc.

Vandaag zijn Sanne en ik naar Bondi beach gegaan waar we hebben kunnen genieten van de eerste zonnestralen.
We hebben gelijk maar een halve liter zonnebrand gekocht, want dat heb je hier wel nodig.

Morgen verlaten we Sydney en gaan we naar de blue mountains.
Dit schijnt ook prachtig te zijn, dus we hebben er zin in!

Veel liefs vanuit het chilli blue backpackers hostel.


  • 14 Maart 2012 - 08:46

    Sanne:

    ik heb er niet veel aan toe te voegen haha! We hebben een gezellig hostell en al veel gezellige (Nederlandse) mensen ontmoet;)
    X

  • 14 Maart 2012 - 08:54

    Karin:

    Hallo Lieve Martine,
    Je doet het een stuk beter dan ons saaie burgelijke leven hier. Jaloers! Geniet vol op en hier is het allemaal hetzelfde. Je weet wel, een viezig studentenhuis, geluidsoverlast en zatte huisgenoten. Je mist niks! x

  • 14 Maart 2012 - 08:54

    Monica:

    G'day mates!
    Klinkt echt super! :)
    Geniet ervan daar en have fun at the blue mountains, stelletje weekend-vierders...

    Liefs!

  • 14 Maart 2012 - 09:51

    Mechie:

    Hoi Martine,
    Die eerste klap is meer dan een daalder waard: mooi, dat je zo enthousiast bent, nu al. Ga genieten en ik volg je wel; handig dat je me een "seintje" geeft via Facebook :-).
    Lieve groet van een hardwerkende, gewoon achter een bureau in Nederland,
    Mechie

  • 14 Maart 2012 - 10:13

    Loes:

    Klinkt goed Martine! Blue Mountains zal vast ook heel mooi zijn! Geniet ervan!

  • 14 Maart 2012 - 14:44

    Marga:

    Super Martine. Sydney is een geweldige stad he, daar kun je dagen in doorbrengen. Blue mountains zijn super, geweldige trackings kun je daar doen. Geniet ervan hoor en wees voorzichtig.
    Liefs Marga

  • 14 Maart 2012 - 15:51

    Dorothé:

    Zo zo dat klinkt goed spannend hoor.
    Veel plezier X

  • 14 Maart 2012 - 17:11

    Wageningse Juf:

    Hoi Martine en Sanne,
    troost je indien nodig met :
    : "het aftellen kan beginnen"
    Goede start zo te lezen; ga zo door!
    En........al de eerste dag met gezellige jongens op pad......gevaarlijk.....hihi.
    geniet en groET

  • 14 Maart 2012 - 18:05

    Anouk:

    Klinkt goed dames!
    Geniet ervan :)

    Xxx Anouk

  • 14 Maart 2012 - 19:30

    Niels & Kristel Marijnissen:

    Hee Martine!

    Klinkt goed! Ook al is de vrieskou hier inmiddels uit de grond en roept iedereen al volop over die kmende rokjesdag... zulke heerlijke temperaturen redden wij voorlopig nog niet hoor! Misschien tegen de tijd dat jullie weer terug zijn!

    Geniet de komende maanden, en ik ga je zeker volgen!

    Groetjes Kristel (de Spindel)

  • 14 Maart 2012 - 19:40

    Juul:

    Klinkt allemaal super meid!! Ga er lekker van genieten :D Kuss

  • 14 Maart 2012 - 21:12

    Mar:

    En surfhunks gespot op Bondi Beach I assume? Vaarwel Pita, HELLO Bondi ;)! Ik wacht met smart op foto's! liefdeeee!

  • 15 Maart 2012 - 11:38

    Thea Maas:

    hoi martine. Wat leuk te horen wat je in Sydney al hebt gezien. Ik krijg een beetje heimwee als ik dat hoor.Heb je in de Blue Montains de Three sisters gezien?
    Ik volg je graag.
    Geniet van alles.
    Liefs van Thea

  • 18 Maart 2012 - 12:58

    Robin:

    Hey martine, how's it goin' ? Ik weet niet precies je route.. Maar als je vanaf sydney naar brisbane gaat, heb je halverwege een soort van klein dorpje named Coffs Harbour.. :) Heel relaxed om als een soort van tussenstopje te doen.. :) Schoon rustig dorpje. Ook om lekker te surfen/chillen/zonnebaden. Maar misschien ben ik al te laat en zit je al in byron bay. OOK LEUK!! :D. Have fun!!! X

  • 18 Maart 2012 - 21:33

    Linda:

    haa marlin,
    dat begint al meteen goed... vooral die eerste zonnestralen en de halve liter zonnebrand.. lekker genieten!!!
    en wat een super mooie profiel foto heb je! Heel veel plezier daar en pas goed op mekaar he.. xx lin

  • 19 Maart 2012 - 14:46

    Christel:

    Ik hou me met liefde op de hoogte via jouw verhalen!! Geniet dames, aaaah jaloers!! Veel liefs uit ook een klein beetje zonnig Nederland! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Martine

Actief sinds 21 Nov. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 33261

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 30 Mei 2015

Midden-Amerika

10 Maart 2012 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw-Zeeland, Thailand en Indonesie

07 Februari 2010 - 13 Juni 2010

4 maanden in Paramaribo

Landen bezocht: