Road Trippen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Road Trippen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Road Trippen

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

19 April 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Wat hebben wij de afgelopen dagen een bijzondere reis gemaakt, dat had ik niet willen missen!

We zijn vertrokken vanuit Cairns waar we onze mooie (lees: super nieuwe) camper op hebben gehaald. Het was wel even schrikken want hij is 3 meter hoog en ook best lang maar het ging super goed.

Vanuit Relocations mochten we deze camper in 5 dagen naar Alice Springs rijden en dat hebben we dan ook met veel plezier gedaan.
2500 km, een rechte weg naar de outback, dat kon dus niet fout gaan!
Onderweg regelmatig gestopt om foto's te maken, op de weg te liggen (gewoon omdat het kan) en even uit te rusten.
We hebben in verschillende plaatsjes geslapen, ik noem het plaatsjes maar eigenlijk was je er in 30 seconden al weer voorbij gereden.
Onderweg heb ik nog nooit zoveel vlinders dood gereden en we hebben een heleboel kangoeroes gezien (lees: plat gedrukt op het asvalt).

Ik was van te voren al gewaarschuwd dat het een lange rechte weg zou zijn maar ik heb eigenlijk prima vermaakt en het is me erg mee gevallen.
We hebben lekker muziek gedraaid, melig gedaan en het landschap veranderde gelukkig ook wel na een paar uur rijden :) Ik zou het de volgende keer dus zeker weer doen!

Nu aangekomen in Alice Springs, zaterdag gaan we hier de 3day tour doen waarbij we de Uluru gaan bekijken, in de openlucht gaan slapen en vast nog veel meer moois gaan zien!
Na de tour blijven we hier nog een paar dagen en dan vertrekken we met de trein (The Ghan) richting Adelaide. Uiteindelijk vliegen we 1 mei richting Auckland (N-Z) en dan zit ons Australie avontuur er al op!

Maar eerst genieten van de laatste weken!
Veel liefs Martine

• 19 April 2012 - 06:46

Marjolein Zweep:

Ben Superr trots op jullie meiden!! Een een fantastisch avontuur moet dat geweest zijn!! Je snapt natuurlijk wel dat ik een klein beetje ietsje-pietsje jaloers ben ;) Lieve Martine & Sanne, geniet nog even volop van Australië. Tot horens!! Xxx

• 19 April 2012 - 08:01

Daniela:

Wat een ontzettend gave ervaring dames! Super vet!
    Geniet van de laatste weken in Australie!!

Liefs xxx

• 19 April 2012 - 08:34

Kristel (Spindel):

Hee Martine!

Klinkt goed, op de platgedrukte kangoeroes na dan...
    Geniet van jullie 3-daagse tour daar!

Groetjes Kristel

• 19 April 2012 - 17:57

Willem En Lia:

Hoi Martine en Sanne,

Waren aan het zoeken naar een teken van leven, en jawel een gezellig reisverslag, wat hebben jullie het toch leuk en wat een kanjer van een camper.
    Jullie zullen nog wel meer super dagen beleven in Alice Springs,geniet ervan.
    Een dikke knuffel ook voor Sanne.

• 19 April 2012 - 18:25

Robin:

Hahahaha... Ik zei toch dat het gaaf is!! Fijn dat je ervan genoten heb meid!! Heel veel plezier met je Uluru tocht!! Gaat zeker goed komen denk ik.. Ik zeg: zoek de sterrenbeelden... ;)
    Grtz X.

• 19 April 2012 - 19:30

Mariken:

Hee! Super stoer dat jullie dat zo gedaan hebben hor :) Fijn om te lezen dat het goed bevallen is! Zelf geen kangaroe aangereden? Wat vliegt de tijd voorbij zeg, al bijna weer naar nieuw zeeland! Maar eerst de uluru, gaaf! Geniet ervan maar moet zeker goed komen :) liefs

• 19 April 2012 - 22:07

Suz:

Stoer zeg, met de camper op stap! Tja en waarom zou je niet midden op de weg gaan liggen ;) haha
    Geniet er van deze laatste weken in Australie! liefs suz

• 20 April 2012 - 12:42

Dorothé:

Hoi Martine,

Moet je toch mee uitkijken hoor om op de weg te gaan liggen dat dachten die kangoeroes misschien ook wel. Ha Ha
    Veel plezier X

• 24 April 2012 - 06:11

Martine:

Voor foto's van onze avonturen verwijs ik jullie door naar de site van Sanne:
    wereldreizigersanne.waarbenjij.nu