Kings Canyon, Kata Tjuta & Uluru - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Kings Canyon, Kata Tjuta & Uluru - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Kings Canyon, Kata Tjuta & Uluru

Door: !!

Blijf op de hoogte en volg Martine

25 April 2012 | Australië, Alice Springs

G'day mates!

We hebben de outback bereikt en zijn inmiddels al weer terug van onze 3 day tour!

Zaterdagochtend werden we om 6 uur opgehaald en zijn we met een groep van ongeveer 18 personen richting de outback gereden!
Tijdens de rit mochten we onszelf even voorstellen door de microfoon, altijd fijn, en na een paar uur gereden te hebben zijn we aangekomen bij de Kings Canyon.
Met 3 liter water in onze rugzak we de 'heart atack hill' gaan beklimmen, joepie ook mijn hart heeft nog nooit zo snel geklopt maar we hebben het overleefd!

Na een prachtige wandeling en honderden foto's gemaakt te hebben zijn we doorgereden naar onze slaapplaats voor de eerste nacht: the middle of nowhere. Eerst moest er nog hout gesprokkeld worden voor het kampvuur (dikke takken van bomen trekken) dat was natuurlijk weer een groot succes! Mijn witte shirtje wat ik aan had is niet meer schoon te krijgen en ik heb overal krassen en blauwe plekken, maar daarna hebben we wel lekker bij het kampvuur kunnen zitten en een lekkere maaltijd gegeten.
Geslapen in een swag onder een afdakje (dat hadden ze gelukkig wel) want helaas begon het 's avonds te regenen..

De volgende ochtend dan ook weer opgestaan in de regen en naar het Aboriginal Cultural Centre geweest, waar we een heleboel informatie hebben gekregen over aboriginals, interessant!
Omdat ik niet had gerekend op regen hebben ik een charmante regenponcho gekocht (lees: zo'n wit plastic ding waar je met 5 andere mensen in zou kunnen passen) en zijn we mala walk gaan doen en naar KataTjuta (ook een mooie oranje berg) geweest.
Prachtige foto's genomen van de combinatie groene natuur en oranje rotsen.
Alles ziet eigenlijk oranje, dit komt door de grote hoeveelheid ijzer in de grond.
Aan het eind van de dag dan het hoogte punt: de Uluru!
Onder het mom van je krijgt wat je verdiend: nog meer REGEN!
Want jawel, wij waren de gelukkig 1% van de mensen die de Uluru nu met watervallen heeft kunnen zien! Prachtig en indrukwekkend! (Verschillende australiers zijn jaloers op ons).
Maar goed, voort wat hoort wat, want 's vonds gewacht op de sunset maar door de regen was daar niets van te zien.
Gelukkig mocht dat de pret niet drukken en hebben we een feestje gebouwd in de bus toen we terug reden naar onze twee slaapplaats: een camping. Door de regen mochten we allemaal in de laundry slapen maar aangezien die veel te klein was hebben Sanne en ik op de keukentafel geslapen, dat hebben we ook weer eens meegemaakt! :-)

De volgende ochtend Uluru sunrise gezien, maar dan zonder zon...
En de dag afgesloten met een 9km (!!) wandeling om de Uluru heen!
Prachtig en het was gelukkig droog! :)
Uiteindelijk moet en voldaan terug gereden naar Alice Springs, waar gelukkig het zonnetje weer schijnt!

Van verschillende mensen heb ik de vraag gekregen naar foto's. Helaas moeten jullie wachten tot augustus, ik had namelijk een computervirus op mijn camera en heb nu besloten om deze niet meer in computers te stoppen in het internetcafe.
Sanne plaatst wel foto's op haar site:
wereldreizigersanne.waarbenjij.nu

Morgen vertrekken we met The Ghan (train) naar Adelaide!

Dat was de update van afgelopen week!
Liefs Martine

• 25 April 2012 - 09:53

Daan:

Hee dotje,

Wat een mooi verhaal en alles wat jullie hebben mee gemaakt.
    Geniet de laatste dagen en veel plezier in new Zeeland.

Liefs xx

• 25 April 2012 - 19:45

Dorothé:

Hoi nou beter je camara dan dat jij een virus krijgt.:)
    Ga nu naar de site van Sanne.

• 26 April 2012 - 09:29

Marga:

Hoi Martine, geweldig wat jullie daar allemaal doen. ik word wel een beetje jaloers op jullie hoor. toen wij in de outback waren was het bloedheet, ook niet echt fijn hoor. doe de groetjes aan Adelaide, daar heb ik heel veel voetstapjes lopen. heel veel plezier verder hoor. puur genieten wat je doet. liefs Marga

• 28 April 2012 - 06:58

Mar:

Schitterend verhaal weer hoor! Vooral de keukentafel ;) ga nu foto's kijken!! x