Kia ora! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu Kia ora! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martine Gert-Jan - WaarBenJij.nu

Kia ora!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia ora (goede dag mijn vriend)!!

Onye 7 weken Australie zitten er op en inmiddels zijn Sanne en ik al weer een week in Nieuw-Zeeland.
We hebben de eerste paar dagen in Auckland doorgebracht waar we een leuk stel uit Duitsland hebben ontmoet en we hebben het Auckland museum bezocht en genoten van een prachtig uitzicht vanaf de skytower.
5 mei zijn we begonnen aan onze `Kiwi-tour`. We reizen hier met een hop off en hop on bus, het is allemaal best georganiseerd wat in het begon wel even wennen was maar aan de andere kant is het een makkelijke manier om in korte tijd veel van Nieuw-Zeeland te kunnen zien.
Onze planning voor de komende weken is dan ook al gemaakt en ik heb er ontzettend veel zin in!
Nadat we Auckland verlaten hebben hebben we gelijk al een heel ander soort Nieuw-Zeeland gezien. De natuur is hier echt prachtig en echt zoals je in de film: The lord of the rings` kan zien. Ik vind het geweldig!
We hebben dan ook al veel gedaan en gezien: hot water beach (waar we een gat hebben gegraven op het strand en er echt warm water naar boven kwam, heel bijzonder), een heleboel geisers, mooie wandelingen en oude bekenden die we in Australie hebben ontmoet, gezellig!

We trekken nu met een groepje van 6 op, een stel uit Engeland, een duits meisje en een franse jongen. Ik leer dus verschillende talen op het moment :)
We waren van plan om de Tongorio crossing hike (17km wandeling) te gaan doen morgen, maar helaas gaat deze door het slechte weer niet door.
Gelukkig zijn er nog een heleboel andere mooie wandelingen te doen!

Voor degene die het interessant vinden: http://www.kiwiexperience.com/sheep-dog-backpacker-pass.aspx
Dit is de route die we gaan maken.

Kortom ik ben ontzettend aan het genieten en ik denk dat het alleen maar mooier en leuker gaat worden!

Verder is er hier minder internet beschikbaar dus skypen, mailen en berichtjes schrijven duurt wat langer.

Nu ga ik er weer gauw vandoor want we hebben afgesproken om naar de hot water pool te gaan!

Veel liefs van de nederlandse kiwi-hobbit!

• 08 Mei 2012 - 13:47

Dorothé:

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.

• 09 Mei 2012 - 07:57

Irene :

Heb uiteraaaard even de route gecheckt en het ziet er super vet uit! Have fun! XX Irene

• 09 Mei 2012 - 20:34

Juul:

Wow wat klinkt het allemaal gaaf meid! En de foto's die ik op facebook zag, echt gaaf!! Geniet er lekker van! Dikke kuss